T.C. İçişleri Bakanlığının Muayenehane, Poliklinik ve hayvan hastaneleri Çalışanlarına yönelik 29.04.2021 tarihli Görev Belgesi Düzenlenmesi konulu genelge yayımlanmış olup;
Genelgeye göre, Bakanlığın 27.04.2021 tarih ve 7576 sayılı Genelgesinde muaf olan işyerlerinde çalışan yardımcı sağlık personeli için işyerinin yetkilisi tarafından hazırlanmış belgelerin geçerliliği 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24.00’de sona erecektir.
Sokağa çıkma kısıtlamaları kapsamında Veteriner Hekimlik hizmetleri kesintisiz şekilde devam edecektir. Veteriner hekimlerin bu süreçte Veteriner Hekim Kimlik Kartlarını ibraz etmelerinin yeterli olacaktır. Muayenehane, Poliklinik ve hayvan hastaneleri çalışanların ise Görev Belgesi alması gerekmektedir.
Görev Belgesi, çalışan tarafından e-devlet üzerinden e-başvuru sistemi kullanılarak alınabilecektir. Sistemdeki yoğunluk, erişim hatası vb. geçici sıkıntılar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması durumunda ise Genelgenin Ek 2’de yer alan formun çıktısı alınıp doldurulmasını müteakiben Muayenehane, Poliklinik ve hayvan hastaneleri Yöneticisi veya sahibi tarafından imzalanan belge de geçerli olacaktır. Bu şekilde düzenlenen görev belgesinin geçerlilik süresi 3 gün dür.
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından 81 İl Valiliğine gönderilen “Görev Belgesi Düzenlenmesi Genelgesi” kapsamında, kişiler, sokağa çıkma kısıtlaması sırasında zorunluluktan dolayı işyerinde olması gerektiği bilgisinin doğruluğu ile, hakkında görev belgesi düzenlenen kişi veya kurumun kendisi ile ilgili bilgilerin doğruluğundan ve sokağa çıkma kısıtlaması sırasında muafiyet nedeni ile zaman ve güzergah açısından sınırlı davranmakla sorumludur.
Tüm Meslektaşlarımızın bilgilerine.
TVHB Merkez Konseyi