Sığır Karkasının Sınıflandırılmasına Dair Yönetmelik 12.12.2020 tarih ve 31332 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır.
Türk Veteriner Hekimleri Birliği Karkas Sınıflandırma Komisyonunda yer almıştır. Mesleğimiz ve meslektaşlarımız adına hayırlı hizmetlere vesile olmasını diliyoruz.
TVHB Merkez Konseyi
İlgi:
İlgili yönetmelikten alıntı:
“MADDE 16 – (1) Karkas sınıflandırma çalışmalarının koordinasyonu amacıyla Karkas Sınıflandırma Komisyonu kurulur. Komisyon; Bakan tarafından Bakanlığın hizmet birimlerinden belirlenen en fazla üç Bakanlık temsilcisi, Ticaret Bakanlığı, Ulusal Kırmızı Et Konseyi, Türk Veteriner Hekimleri Birliği ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin birer daimî temsilcisinden oluşur. Komisyona, Bakan tarafından belirlenen Bakanlık temsilcisi başkanlık eder.
Komisyonun görev ve yetkileri, çalışma usulü ve sekretarya hizmeti
MADDE 17 – (1) Komisyon aşağıda belirtilen görevleri yürütür:
a) Karkas sınıflandırma çalışmalarına yön vermek.
b) Sınıflandırıcıların sertifikalarını onaylamak.
c) Denetim raporlarına göre sınıflandırıcıların sertifikalarını iptal etmek.
ç) Karkas sınıflandırma için hayvan başına alınacak ücret miktarını belirlemek.
d) Sınıflandırma eğitimi sınav sonuçlarını onaylamak.
e) Yıl içerisinde karkas sınıflandırma konusunda yapılan uygulamalarla ilgili olarak izleme ve değerlendirmelerde bulunmak ve karşılaşılan sorunlara yönelik tedbirler almak.
(2) Komisyonun çalışma usulü aşağıdaki şekildedir:
a) Komisyon, görev alanı ile ilgili her türlü belge ve bilgiyi kamu, sivil toplum örgütleri ve özel sektör kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişilerden ister. İstenen bilgiler tam ve doğru olarak, talep edilen süre içerisinde Komisyona verilir.
b) Komisyon, yılda en az iki kez toplanır.
c) Komisyon, Başkanın daveti üzerine üye tam sayısının yarısından bir fazlası ile toplanır.
ç) Komisyon üyelerinin birer oy hakkı vardır. Komisyon toplantıya katılanların oy çokluğu ile karar alır. Oyların eşitliği durumunda, Başkanın kullanmış olduğu oy yönünde karar alınır.
(3) Komisyon sekretarya hizmeti yetkili merci tarafından yürütülür. Sekretaryanın görevleri şunlardır:
a) Komisyonun etkin çalışması için gerekli tüm bilgi ve materyalleri hazırlamak.
b) Komisyon toplantılarını organize etmek ve düzenlemek.
c) Toplantı tutanaklarını düzenlemek ve dosyalamak.
ç) Bakanlıkça hazırlanıp yürürlüğe giren tebliğ, yönetmelik ve talimatları güncel tutmak.
d) Sınıflandırma ile ilgili şikâyet ve anlaşmazlıkları Komisyona bildirmek.”