Türk veteriner Hekimleri Birliği Başkanı Alı Eroğlu, “Ülkemiz de sayıları hızla artan Veteriner Fakülteleri, kaliteli akademik kadrolar ve teknik alt yapı açısından yetersiz durumdadır” dedi.
Veteriner Hekimliği Eğitim ve Öğretiminin 177. yılı nedeniyle bir açıklama yapan Ali Eroğlu, veteriner hekimlik mesleğinin tüm dünyada hayvan sağlığını ve dolayısıyla insan sağlığını korumada, yeterli ve güvenli gıdaya erişimde stratejik öneme sahip bir meslek olarak kabul edildiğini belirtti. Eroğlu, açıklamasına şöyle devam etti:
“Bu önemine binaen gelişmiş ülkeler, veteriner hekimlikle ilgili alanlarda güçlü bir teşkilat yapısı, etkili mevzuat ve hepsinden önemlisi kaliteli ve yeterli bir eğitim ve öğretim için gerekli önlemleri almaktadırlar.
Üzülerek belirtmek isteriz ki, ülkemizde sayıları hızla artan Veteriner Fakülteleri, kaliteli akademik kadrolar ve teknik alt yapı açısından yetersiz durumdadır.
Gelişmişliğin en önemli paradigması doğru sektörel planlamalardır. İsabetli olmayan planlamalara bağlı uygulamalar istenmeyen sonuçlara ve mutsuzluklara sebep olmaktadır. Bugün ülkemizde sayısı 32’ye çıkan Veteriner Fakülteleri tüm uyarılarımıza rağmen bu anlamda çok olumsuz bir örnek teşkil etmektedir.
Acilen yapılması gereken; Veteriner Fakültelerinin açılması için çekirdek eğitim programının netleştirilmesi, yeterli fiziki şartlarının sağlanması, minimum öğretim üyesi sayısının, öğretim üyesi ve öğrenci sayılarının oranı, destek personelin niteliği, gibi kriterlerin belirlenmesidir. Yükseköğretim Kurumu tarafından Eğitim ve Öğretime Başlanması ve Sürdürülebilmesi İçin Asgari Koşulları ve Genel İlkeleri Belirlenen Programlar içerisine Veteriner Fakültelerinin de dahil edilmesi, yeni fakültelerin açılmamasıdır.
Geleceği şekillendiren temel argüman, bilgiyi üretmek, bilgiye ulaşmak ve bilgiyi kullanmaktır. Günümüz dünyasında bilim ve teknolojideki baş döndürücü gelişmelerin, veteriner hekimliğinde de devrimsel nitelikte değişimlere yol açacağı beklenmektedir. Yapay zeka, 3D yazılımı, gen teknolojisi ve bilişim teknolojisinin kullanımının veteriner hekimlikte deneysel düzeydeki ilk örnekleri, yakın gelecekteki gelişmelerin de habercileridir. 21’inci yüzyıl toplumunun beklentileri, hem veteriner hekimliği eğitim- öğretiminin yeniden kurgulanmasını; hem de veteriner hekim profilinin yeniden tanımlanmasını zorunlu kılmaktadır. Bu bağlamda, yakın gelecekteki veteriner hekimin, daha yenilikçi, teknolojik açıdan yetkin, değer temelli hizmet sunan, liderlik vasfına sahip, iletişim becerileri güçlü, etik ilke ve değerlere bağlı olacağı beklenmektedir.
Türk veteriner Hekimleri Birliği olarak hedefimiz, mesleğimizin yüksek standardını ve sürdürülebilirliğini devam ettirmek için kaliteli bir veteriner hekimlik eğitim ve öğretiminin ülkemize kazandırılarak, iyi donanımlarla çağdaş veteriner hekimlik uygulamasının gerçekleştirilmesidir.”